+ Konu Cevaplama Paneli
1 den 1´e kadar. Toplam 1 mesaj bulundu

Martin B-26

ABD Ordu Hava Birlikleri’nin (USAAC) yüksek hızlı orta bombardıman uçağı talebine Martin sirketi hazırladığı ve sunduğu bir tasarımla cevap verdi; Gövde üstünden kantilever bağlantılı,beş kişilik mürettebatı olan tek kanatlı bir uçaktı. Uçak bütün performans gereksinimlerini karşıladı ve hatta geçti. Ancak yüksek hızda seyir için geliştirilen kanatlar düşük hızlarda , özellikle iniş ve kalkışlarda dengesizlik yarattı. Eğitim esnasında meydana gelen kazalardan sonra “Marauder”larda

  1. #1
    Hiper Aktif
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    1.780

    Martin B-26

    ABD Ordu Hava Birlikleri’nin (USAAC) yüksek hızlı orta bombardıman uçağı talebine Martin sirketi hazırladığı ve sunduğu bir tasarımla cevap verdi; Gövde üstünden kantilever bağlantılı,beş kişilik mürettebatı olan tek kanatlı bir uçaktı. Uçak bütün performans gereksinimlerini karşıladı ve hatta geçti. Ancak yüksek hızda seyir için geliştirilen kanatlar düşük hızlarda , özellikle iniş ve kalkışlarda dengesizlik yarattı. Eğitim esnasında meydana gelen kazalardan sonra “Marauder”larda revizyonlara gidildi.

    B-26’lar normal şartlarda 1,356 kg bomba yükü taşıyabiliyorlardı. Ancak bu miktar kanat altlarına eklenen pilonlarla 452 kg daha arttırılabiliyordu. Silah donanımı sabit pozisyonlu, burun ve gövdeye yerleştirilmiş, ileri ateş edebilen ve bunlara ilaveten sırt ve kuyrtuktaki onbir adet 12.7mm makinalıdan oluşuyordu. B-26’nın servis tavanı 6,000 metre’ydi ve bu özellik ona yakın kara destek görevini uygunlaştırıyordu. Bu özellik Pasifik ve Akdeniz cephelerinde hem USAAF hem de RAF tarafından kabul edildi. RAF 522 B-26’yı özel kiralama programı dahilinde bünyesine kattı.



    b-26

    Bu uçağın 26 değişik modelleri içinde B-26A (arttırılmış yakıt kapasitesi, sistem değişikliği ve daha kalın zırh 139 adet üretilmiştir), B-26B (daha büyük motorlar, silah donanımı iyileştirilmesi, 1,80metre kanat açıklığının artttırılması, daha büyük dikey kuyruk, daha fazla silah donanımı 1.883 adet üretilmiştir), B-26F (geliştirilmiş kalkış performansı ve ekipman tadilatı, 300 adet üretilmiştir), ve JM-1 (Donanma için üretilen birkaç modelden biridir. Güverte personelinin hava savunması ve foto-keşif için kullanılmıştır.)

    murettebat 5 (daha sonraki modellerde 7),
    motorlar: 2 x Pratt & Whitney R-2800-43,
    gücü: 2 x 1,410kW,
    kanat açıklığı: 21.6m,
    uzunluk: 27.1m,
    yükseklik: 6.1m,
    kanat alanı: 61.1m2,
    kalkış ağırlığı: 17300kg,
    boş ağırlığo: 11340kg,
    azami hız: 465km/h,
    seyir hızı: 345km/h,
    tavan: 6000m,
    azami yakıtla menzil: 1770km,
    silah donanımı: 11 x 12.7mm MG, 1808 kg of bombs/bomba

  2. # ADS
    İlginizi Çekebilir
    Üyelik tarihi
    Daima
    Mesajlar
    Çok:)
     

Benzer Konular

  1. Lockheed-Martin F-16 “Fighting Falcon”
    dogangunes Tarafından Askeri Havacılık Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 15-06-2008, 02:46 AM
  2. Lockheed-Martin & Boeing F-22 “Raptor”
    dogangunes Tarafından Askeri Havacılık Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 15-06-2008, 02:42 AM
  3. Lockheed Martin F-35
    dogangunes Tarafından Askeri Havacılık Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 29-07-2007, 07:38 AM

Yetkileriniz

  • Yeni konuları düzenleyemezsiniz
  • Yanıt verebilirsiniz
  • Eklentileridüzenleyemezsiniz
  • Mesaj değiştiremezsiniz
  •