+ Konu Cevaplama Paneli
1 den 1´e kadar. Toplam 1 mesaj bulundu

Boeing B-17

USSAC’ın büyük, çok motorlu bir ağır bombardıman uçağı talebine Boeing B-17 prototipi olan “Model 299” ile cevap verdi. Tasarım masasından uçuş denemelerine 12 aydan kısa bir sürede geçti ve ilk uçuşunu 28 Temmuz 1935’de yaptı. Büyük ölçülerine nedeniyle ilk uçuşa katılanlar tarafından “Flying Fortress” olarak adlandırıldı. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a1/B-17_on_bomb_run.jpg/350px-B-17_on_bomb_run.jpg B-17 gövde altından kanatlı, henüz tasarım aşamasında olan XB-15

  1. #1
    Hiper Aktif
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    1.780

    Boeing B-17

    USSAC’ın büyük, çok motorlu bir ağır bombardıman uçağı talebine Boeing B-17 prototipi olan “Model 299” ile cevap verdi. Tasarım masasından uçuş denemelerine 12 aydan kısa bir sürede geçti ve ilk uçuşunu 28 Temmuz 1935’de yaptı. Büyük ölçülerine nedeniyle ilk uçuşa katılanlar tarafından “Flying Fortress” olarak adlandırıldı.

    B-17 gövde altından kanatlı, henüz tasarım aşamasında olan XB-15 dev bombardıman uçağının özellikleri ile Model 247 nakliye uçaklarının özelliklerini birleştiren bir uçaktı. B-17 Boeing’in, açık kokpit yerine uçuş güvertesi olan ilk askeri uçağıydı, beş adet 30 kalibre makinalı ve bombalar ile donatılmıştı.
    B-17’nin ilk savaş görevi, RAF’ın birkaç B-17’yi yüksek irtifa görevleri için almasıyla başladı. Ancak 2. Dünya Savaşı yoğunlaştıkça bombardıman uçakları ilave silah donanımı ve zırh ihtiyacı duydular.
    B-17E seri üretimi yapılmaya başlanan ilk modeldir. 9 makinalı ve 1,800 kg bomba yükü taşıyordu. Bu model ilk prototiplerden birkaç ton daha ağırdı. Aynı zamanda Boeing’in ilk belirgin ve çok büyük kuyruğu olan uçağıydı. Bunun nedeni yüksek irtifada dengeyi ve iyileştirilmiş kontrolu sağlamaktı. Her model daha ağır silah donanımına sahip oluyordu.
    Son model olan B-17G burunda çene altına ilave edilmiş çift namlulu bir makinalıya sahipti; savunma için 13 makinalısı vardı.
    Pasifik cephesinde Japonlara karşı “dört motorlu avcı” deyimiyle öldürücü bir şöhret kazanmıştı. Uçağın efsaneleşmesinin nedenlerinden biri de çok yara almasına rağmen havada kalabilme yeteneğiydi. Birçok kereler üslerine gövdelerinden büyük parçalar kopmuş olarak dönmüşlerdir.
    Boeing fabrikalarında 6,981, ulusal bir işbirliği neticesi Douglas ve Lockheed fabrikalarında da 5,745 adet olmak üzere toplam 12,726 adet üretilmiştir.

    TEKNİK ÖZELLİKLER
    Crew/mürettebat: 9 ( 2 x pilots, bombardier, radio operator, 5 x MG operators), engines/motorlar: 4 x Wright R-1820-97, power/gücü: 4 x 1,200HP, wingspan/kanat açıklığı: 31,54m, length/uzunluk: 22,57m, height/yükseklik: 5,80m, max speed/azami hızı: 474km/h (at 7,600m), cruise speed/seyir hızı: 300km/h, ceiling/tavan: 10,8883m, range/menzil: 3,300km (w. 2,712kg bomb), empty weight/boş ağırlık: 16,333kg, max take-off weight/azami kalkış ağırlığı: 29,606kg, armamment/silah donanımı: 13 x 12,7mm Browning MG, max. 7,955kg bomb

  2. # ADS
    İlginizi Çekebilir
    Üyelik tarihi
    Daima
    Mesajlar
    Çok:)
     

Benzer Konular

  1. Boeing'in yeni projesi Boeing 787 Dreamliner
    YukseLL Tarafından Uçak Çeşitleri ve Bilgileri Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 13-10-2010, 12:23 PM
  2. Boeing mİ yoksa Airbus mI?
    YukseLL Tarafından Havacılık Forumu Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 28-02-2009, 12:30 PM
  3. Boeing video
    Gazi Tarafından Havacılık Videoları Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 13-07-2007, 05:26 PM
  4. Boeing 747
    YukseLL Tarafından Uçak Çeşitleri ve Bilgileri Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 12-07-2007, 11:25 AM
  5. Boeing 737
    YukseLL Tarafından Uçak Çeşitleri ve Bilgileri Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 12-07-2007, 11:11 AM

Yetkileriniz

  • Yeni konuları düzenleyemezsiniz
  • Yanıt verebilirsiniz
  • Eklentileridüzenleyemezsiniz
  • Mesaj değiştiremezsiniz
  •