+ Konu Cevaplama Paneli
1 den 1´e kadar. Toplam 1 mesaj bulundu

Douglas A-26

A-26 USAAF’ın “bombardıman – taarruz” uçağı olarak adlandırılan son uçağıdır. Tasarımındaki ana amaç Douglas A-20 “Havoc / Boston”ların değişitirilmesidir. Yapılan üç prototip değişik tarzda görevlere cevap verebilecek tarzda inşa edildi ve 1942’nin temmuz’unda uçtu. Numara “1” cam burnu olan bir gündüz bombardıman uçağıydı, Numara “2” silah yüklü bir gece av uçağıydı ve Numara “3” burnunda 75 mm topu olan bir kara taarruz platformu olarak tasarımlandırılmıştı. Bu son tip seçildi ve

  1. #1
    Hiper Aktif
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    1.780

    Douglas A-26

    A-26 USAAF’ın “bombardıman – taarruz” uçağı olarak adlandırılan son uçağıdır. Tasarımındaki ana amaç Douglas A-20 “Havoc / Boston”ların değişitirilmesidir. Yapılan üç prototip değişik tarzda görevlere cevap verebilecek tarzda inşa edildi ve 1942’nin temmuz’unda uçtu. Numara “1” cam burnu olan bir gündüz bombardıman uçağıydı, Numara “2” silah yüklü bir gece av uçağıydı ve Numara “3” burnunda 75 mm topu olan bir kara taarruz platformu olarak tasarımlandırılmıştı. Bu son tip seçildi ve A-26B olarak seri üretime uygun görüldü.

    Avrupa’daki 9. Hava Kuvvetleri’ne (ve bilahare Pasifik cephesine) teslimattan sonra 2. Dünya Savaşı’nın en hızlı Amerikan bombardıman uçağı oldu. Ufak değişiklikler içeren A-26C 1945’de devreye girdi. A-26’ların servise girmesinden kısa süre sonra savaşın sona ermesi nedeniyle bu uçaklar gereksiz bulunmuş ve çoğu JD-1 kodu ile Donanma için hedef balonu çekme uçağı olarak tadil edilmiştir. Bir kısmı da yeni gelişmekte olan Sovyet tehdidine karşı Türk Hava Kuvvetleri’ne gönderilmiştir.



    a-26

    1948’enteresan bir değişim neticesi Martin B-26 “Marauder” servis dışı bırakıldı ve Douglas “A-26” B-26 olarak yeniden adlandırıldı ve bu rumuzu 1962’ye kadar muhafaza etti. A-26 üç savaş gören nadir uçaklardandır. 2. Dünya Savaşı’ndan sonra Kore Savaşı’nda, bilahare Vietnam Savaşı’nda görev aldı. Son savaşındaki görevi karşıt önlem manasına “counter-insurgency” COIN’di. Bu işle görevlendirilen (yeni adıyla) B-26K Tayland’da üslenmişti. Bu uçaklar aynı zamanda VIP taşımacılığı, gece keşif, füze yönlendirme ve izleme, hedef kontrol görevleri için kullanılmıştır.

    mürettebat: 3,
    motorlar: 2 x Pratt & Whitney R-2800-27 Double Wasp 18-cylinder,
    gücü: 2 x 1491kW,
    kanat açıklığı: 21.34m,
    uzunluk: 15.24m,
    yükseklik: 5.64m,
    kanat alanı: 50.17m2,
    kalkış ağırlığı: 15,876kg,
    boş ağırlığı: 10,365kg,
    azami hızı: 571km/h,
    seyir hızı: 457km/h,
    tavan: 6,735m,
    menzil: 2,253km,
    silah sistemi: 10 x 12.7mm MG, 1814kg of bombs/ 1814 kg bomba

  2. # ADS
    İlginizi Çekebilir
    Üyelik tarihi
    Daima
    Mesajlar
    Çok:)
     

Benzer Konular

  1. Douglas C-47
    dogangunes Tarafından Uçak Çeşitleri ve Bilgileri Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 03-02-2011, 03:46 AM
  2. Douglas A-20
    dogangunes Tarafından Uçak Çeşitleri ve Bilgileri Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 03-02-2011, 03:27 AM
  3. McDonnell Douglas F-4 "Phantom II"
    dogangunes Tarafından Askeri Havacılık Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 15-06-2008, 02:39 AM

Yetkileriniz

  • Yeni konuları düzenleyemezsiniz
  • Yanıt verebilirsiniz
  • Eklentileridüzenleyemezsiniz
  • Mesaj değiştiremezsiniz
  •