+ Konu Cevaplama Paneli
1 den 1´e kadar. Toplam 1 mesaj bulundu

Lockheed P-38 “Lightning”

1937’de ABD Ordu Hava Kuvvetleri kendi ihtiyacı olan yüksek irtifa avcı uçağı için yarışma açtı. Yarışmayı, ilk askeri tasarımıyla Lockheed kazandı. Meşhur tasarımcı, daha sonraları T-33, U-2, F-104 gibi uçakları da projelendiren Clarence “Kelly” Johnson tasarım ekibinin içindeydi. İlk prototip XP-38 27 Ocak 1939’da uçtu. Bu deneme modelini kısa arayla üretim modeli P-38D takip etti. P-38D buruna yerleştirilmiş bir adet 37mm top ve dört adet 12.7mm makinalı ile donatılmıştı.

  1. #1
    Hiper Aktif
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    1.780

    Lockheed P-38 “Lightning”

    1937’de ABD Ordu Hava Kuvvetleri kendi ihtiyacı olan yüksek irtifa avcı uçağı için yarışma açtı. Yarışmayı, ilk askeri tasarımıyla Lockheed kazandı. Meşhur tasarımcı, daha sonraları T-33, U-2, F-104 gibi uçakları da projelendiren Clarence “Kelly” Johnson tasarım ekibinin içindeydi. İlk prototip XP-38 27 Ocak 1939’da uçtu. Bu deneme modelini kısa arayla üretim modeli P-38D takip etti. P-38D buruna yerleştirilmiş bir adet 37mm top ve dört adet 12.7mm makinalı ile donatılmıştı.

    1941’de USAAF’a teslimatların başladığında “Lightning” ABD envanterindeki en hızlı uçaktı. Pearl Harbor’dan hemen sonra 143 adet P-38D İngiliz Hava Kuvvetleri’ne sevk edildi ancak turboşarjörlerin ihracını yasaklıyan Amerikan kanunu nedeniyle sevkiyat iptal edildi ve uçaklar geri getirildi.

    İmalat sırasında bir düzineden fazla “Ligthning” varyantı üretildi. Yapılan temel değişiklikler silah donanımının arttırılması ve yük kapasitesinin arttırılması ile ilgilidir. En çok üretilen model, 3923 adet ile P-38L’dir (Çok az bilinen bir husus ta bu uçağın lisans altında Consolidated Vultee’de üretildiğidir. 2000 adet sipariş verilmesine rağmen savaşın bitmesi nedeniyle yalnız 113 afet üretilmiştir.)

    “Lightning”ler hem Pasifik hem de Avrupa’da görev yapmıştır. 40 hava zaferi olan Binbaşı Richard I. Bong gibi kişilerin elinde şöhret kazandı.

    Bu uçağın son varyantları, Avrupa ve Uzak Doğu’da görev yapan F-4 ve F-5 foto-keşif modelleridir. Pilotlar bu uçağı özellikle manevra ve yüksek irtifa yetenekleri ve harici yakıt yükü ile havada 12 saat kalabilmesiyle beğenirlerdi.

  2. # ADS
    İlginizi Çekebilir
    Üyelik tarihi
    Daima
    Mesajlar
    Çok:)
     

Benzer Konular

  1. Zayıflamanın püf noktası “dereotu”
    D€NiZ Tarafından Diyet ve Sağlıklı Beslenme Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 05-05-2009, 12:23 PM
  2. “Uzaklık” neyi anlatıyordu?
    blueice Tarafından Edebiyat ve Edebiyatçılar Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 07-04-2009, 02:17 PM
  3. Lockheed-Martin F-16 “Fighting Falcon”
    dogangunes Tarafından Askeri Havacılık Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 15-06-2008, 02:46 AM
  4. Lockheed-Martin & Boeing F-22 “Raptor”
    dogangunes Tarafından Askeri Havacılık Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 15-06-2008, 02:42 AM
  5. Dassault “Rafale” Fighter / Av
    dogangunes Tarafından Askeri Havacılık Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 15-06-2008, 02:40 AM

Yetkileriniz

  • Yeni konuları düzenleyemezsiniz
  • Yanıt verebilirsiniz
  • Eklentileridüzenleyemezsiniz
  • Mesaj değiştiremezsiniz
  •