Yaklaşma Kontrol dediğimiz bölüm ise meydan kontrol ve saha kontrol arasında kalan bölümdür.
Yaklaşma kontrol kalkış yapıp, meydan kontrolün bize devrettiği uçağı alıp, gerekli ayırma ve seviyeleri sağlayarak güvenli bir şekilde saha kontrole devreder. Aynı şekilde inişe gelen bir uçağıda saha kontrolden devralıp, gerekli ayırma ve alçaltmaları uygulayıp uçağı güvenli bir şekilde meydan kontrole devreder. Ayrıca kendi sahasında düz uçuş yapan uçaklarada hizmet verir. Yaklaşma kontrol, dediğimiz gibi meydan kontrol ve saha kontrol arasında bir köPage Rankingü vazifesi görür.

Yaklaşma kontrol iki türlü yapılabilir.
Birincisi, yaklaşma kontrol yaklaşma adı verilen bir birim tarafından yürütülür. (Büyük meydanlarda olduğu gibi) Bu birim genelde saha kontrolde olduğu, genellikle kulenin altında bulunan bir salonda olur. İstanbul, Ankara, İzmir gibi meydanlarda Yaklaşma ve Saha Kontrol aynı salonda çalışırlar.

İkincisi ise meydan kontrol kulesi tarafından yapılır. (Küçük bazı meydanlarda)

Yaklaşma kontrolün görev ve sorumlulukları şu şekildedir:
* Görevi ile ilgili seyrüsefer yardımcıları, cihazlar, takat kaynakları, aydınlatma sistemleri gibi kolaylıkların faliyetlerini kontrol eder. Aksaklıkların giderilmesi için gerekli birimlere bildirir.
* İlgili yönergelerde belirtilen usullere göre sorumlu olduğu terminal kontrol sahası içerisindeki IFR ve özel VFR uçuşları kontrol eder.
* Sorumluluğundaki uçuşların emniyet ve süratle kontrolü için saha kontrolle gerekli koordineyi sağlar.
* Kontrolündeki uçuşlarla ilgili kayıt ve stripleri tutar.
* Uçaklardan ve radarlardan alacağı hakiki hava durumuyla ilgili bilgileri değerlendirmek üzere pilotlara bildirir.
* ATC müsadelerini alır, aktarır, uçuş planlarını kontrol eder, ilgili yerlere bildirdir.
* Sorumlu olduğu terminal sahası içinde birden fazla meydan varsa aralarında gerekli koordineyi sağlar.
* VFR şartlarda uçan uçaklara gerektiğinde tavsiye hizmeti sağlar.

Yaklaşma kontrolde radarla çalışma yapılır, radarın sağladığı bilgiler skop adını verdiğimiz ekran üzerinde bulunur. Radarla çalışmak bir kolaylıktır. Uçakların bilgilerini ekranda görebilirsiniz. Ayrıca uçaklar arasında yaptığımız ayırmaları ekrandan görebiliriz. Fakat radar bozulduğunda veya radarın olmadığı durumlarda manuel (elle) dediğimiz bir çalışma yöntemi uygulanır. Bu çalışmada uçak bilgilerinin yazılı olduğu stripler yardımıyla olur. (radarla yada radarsız çalışalım uçak bilgileri stribe yazılır). Manuel çalışma zor bir çalışmadır. Manuel çalışırken radarlı çalışmaya göre uçaklar arasındaki mesafeler arttırılır.