+ Konu Cevaplama Paneli
1 den 10´e kadar. Toplam 10 mesaj bulundu

Konu: OnurAir

  1. #1

    OnurAir

    Tarihce

    29 Uçaklık filosu ve 6682 koltuk kapasitesi ile Türkiye'nin en büyük özel havayolu şirketi olan Onur Air 1992 yılından bu tarafa uluslararası , 2003 yılından bu tarafa da tarifeli iç hat uçuşları ile havacılık sektöründe hizmet vermektedir.

    Onur Air havayolu taşımacılığında sırası ile uçuş emniyeti, uçuş güvenliği, zamanında operasyon ve uygun fiyatlı uçuş politikasını ilke edinerek, çalışmalarını bu doğrultuda sürdürmektedir



    Kurulus

    14 Nisan 1992’de kurulan Onur Air, ilk uçuşunu 14 Mayıs 1992’de A-320 tipi uçakla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ercan Havalimanı’na gerçekleştirmiştir. Onur Air’in ikinci uçağı Temmuz 1992’de, üçüncü uçağı Aralık 1992’de ve dördüncü uçağı ise Nisan 1993’de filoya katılmıştır.

    1994’de Ten Tour, Onur Air’in bir kısım hissesini satın almıştır. 7 bin yatak kapasiteli 25 oteli ile 1990-1995 yılları arasında turizm endüstrisinin en büyük şirketlerinden olan Ten Tour ile yapılan bu işbirliği Onur Air’in yolcu kapasitesini arttırmıştır. Bu kapasite artışını karşılamak amacıyla, Nisan 1995’de beşinci ve altıncı uçak, Temmuz 1995’de ise yedinci uçak filoya katılmıştır. Filoya katılan uçakların tümü A-320 tipinde olup, aynı yıl içinde ek olarak 2 adet A-320 daha sub-charter olarak filoya eklenmiştir. Böylece 1995’de filo, 9 uçak ve 1566 koltuk kapasitesine ulaşmış ve Onur Air’in kuruluşunda 150 olan personel sayısı 512’ye çıkmıştır.

    1996 yılında Onur Air’in tamamen Ten Tour’a katılmasıyla iki adet A-320 uçağı geri verilerek yolcu kapasitesi daha fazla olan 3 adet A-321 tipi uçak filoya dahil edilmiştir. Aynı yıl içinde iki adet A-300 tipi uçağın filoya eklenmesiyle, Onur Air’in koltuk sayısı 2192’ye, personel sayısı ise 725’e çıkmıştır. Onur Air büyümesine 1997 ylında da devam etmiştir. 1997 yılında Amerikan Mc Donnell Dougles firmasından fabrika teslim 5 adet MD-88 alınmış ve bunun yanında bir adet A-300 sub-charter olarak filoya katılmıştır. Böylece 1997 sezonunun başında filo 16 uçak ve 3503 koltuk kapasitesine ulaşmıştır. Bu süreçte, 912 personelle Onur Air, Türk ekonomisi ve iş dünyasının önemli bir unsuru haline gelmiştir.

    Onur Air çok genç bir firma olmasına rağmen 1997 yılında diğer havayollarına A-320 serisi uçaklarda hizmet ve teknik danışmanlık verecek uzmanlığa erişmiştir.

    1998 yılı başında Türkiye ve dünyada ekonomik ve sosyal problemlerin artış göstermesi Onur Air’i de diğer firmalar gibi küçülmek zorunda bırakmıştır. Filodaki uçak sayısı 1998’te 13’e, 1999’da 9’a inmiştir. Onur Air, aldığı önlemler sayesinde bu dönemi Türkiye’nin en büyük özel havayolu şirketi olarak geçmeyi başarmıştır. Hac uçuşlarının başlaması ve ekip kiralaması yöntemi ile uçucu personelin yabancı ülke şirketlerinde çalıştırılması bu kriz döneminin başarıyla geçilmesinde yardımcı olan önlemlerden bazılardır.

    Onur Air aldığı bu önlemler sayesinde kriz dönemini minimum zarar ile geçirerek 2000 yılında yeniden büyümeye başlamıştır. 2000 yılında filoya eklenen 2 adet A-300 tipi uçakla, uçak sayısı 11’e, koltuk kapasitesi 2560’a çıkarılmıştır. 2001 Kasım’ında ise 1 adet A-300 tipi uçağın filoya eklenmesiyle Onur Air 12 uçak ve 2883 koltuk kapasitesine ulaşmıştır.

    Onur Air 2002’den bu yana büyümeye devam etmiş ve filodaki uçak sayısını 2002’de 14’e, 2003’te 20’ye ve 2004’te 24’e , 2005 yılında 28’e ,2006 yılında 31’e yükseltmiş olup toplam koltuk kapasitesi 7012’dir. 2006 yılı Mayıs ayı itibarı ile personel sayısı 1490 olmuştur.

    Onur Air’in sahip olduğu sertifikaların bazıları:

    CAT II / III A-B sertifikasyonu, BRNAV, RVSM, TRTO, JAR145, ISO9001:2000, EN9100:2003
    olarak sıralanabilir.

    Filo (Ucaklar)


  2. #2
    Yeni Uye DarthVader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nerden
    Karşıyaka
    Mesajlar
    30

    Cevap: OnurAir

    En uzak durmanız gereken şirketlerden biridir.Belli aralıklarla sebebsiz rötarlarından tutun da konforsuz koltuklarına kadar...

  3. #3
    Yeni Uye
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nerden
    Ankara
    Mesajlar
    90

    Cevap: OnurAir

    Çoğunlukla Carter uçuşu yaptığını bildiğim hava yolu şirketinin kaç defa hizmetinden yararlandınız da çok katı eleştiriyorsunuz merak ettim.

    Bence ülkedeki hava yolu ulaşımına katkısı ve öncülüğü vardır.

  4. #4
    Super Aktif EFE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Mesajlar
    708

    Cevap: OnurAir

    Onur air charter ucuslarını eskiden yapardı ,Suan Turkiye'de ve yurtdısında tarifeli seferleri var. Filo olarak THY kadar modernize degil ,yada soyle soyliyeyim Yeni tip (boing,airbas) ucaklarını yurtdısı seferlerine gonderiyor

  5. #5
    Yeni Uye
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nerden
    Ankara
    Mesajlar
    90

    Cevap: OnurAir

    Sonuçta THY kadar güçlü ve kaliteli olması beklenmez zaten, Pegasus da yeni filo oluşturuyor ve rekabete katıldı, hem ülkemiz kazanıyor hem ulaşımdan yararlananlar.

    Bu sitede eklenen bilgilere göre THY'nin 97, Onur-Air 27, Pegasus'un 17 uçağı var, demek ki ülkemizin filosu genişliyor. Her isteyen kendine uygun kalite ve fiyatla hizmetini alabiliyor, önemli olan can güvenliği.

  6. #6
    Yeni Uye DarthVader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nerden
    Karşıyaka
    Mesajlar
    30

    Cevap: OnurAir

    Alıntı yönetyrd´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Çoğunlukla Carter uçuşu yaptığını bildiğim hava yolu şirketinin kaç defa hizmetinden yararlandınız da çok katı eleştiriyorsunuz merak ettim.

    Bence ülkedeki hava yolu ulaşımına katkısı ve öncülüğü vardır.
    3 kez seyahat ettim her seferinde farklı bir sorun.Bir keresinde kelimenin tam manasıyla dolmuşçu zihniyetiyle hareket edp sebep göstermeden seferi 4 saat rötarla yaptı.Son seferinde gene kahvaltı dağıtmaya uçağın inişine 4-5 dk kala başladı birçok kişiye dağıtılamadı bile....

  7. #7
    Yeni Uye
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nerden
    Ankara
    Mesajlar
    90

    Cevap: OnurAir

    Alıntı DarthVader´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 kez seyahat ettim her seferinde farklı bir sorun.Bir keresinde kelimenin tam manasıyla dolmuşçu zihniyetiyle hareket edp sebep göstermeden seferi 4 saat rötarla yaptı.Son seferinde gene kahvaltı dağıtmaya uçağın inişine 4-5 dk kala başladı birçok kişiye dağıtılamadı bile....
    Bu hizmet aksamaları hoş değil gerçekten, ama sanırım siz İZMİR AİR de yer bulamadınızmı da ONUR AİR'i tercih ettiniz? Gelişme ve kalite birden olmuyor ama olur mutlaka, destek ve sabır lazım?

  8. #8
    Yeni Uye DarthVader - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nerden
    Karşıyaka
    Mesajlar
    30

    Cevap: OnurAir

    İstanbul'dan Tel Aviv'e EL AL Israel Airlines şirketiyle gittkten sonra niye bizde de böyle uçaklar böyle hizmet yok diye büyük bir eksiklik hissetmiştim. THY son yıllarda gözle görülür bir gelişme kaydediyor.Umarım hep böyle devam eder.Ama daha çok yol var bahsettiğim şirket ve seviyesindeki şirketlerle yarışması için...

  9. #9

    Cevap: OnurAir

    İŞİn Acikcasi Onuraİr Le İlgİlİ Olan Yorumlari Okudum Da... Sanki Bu Sİrket Dİgerlerİnden Cok Farkli... Hepsİ Aslinda DegİŞİk Yonlerden Bİrbİrİne Benzer Durumda. Yani Demek İstedİgİm Kİmİnde Rotar Kİmİnde De Dolmuscu Zİhnİyetİ Var. Kİmİ De Cok Pahali.... Demek İstedİgİm Kisaca Al Bİrİnİ Vur Otekine .... Ancak Yine De Zorunlu Olmadikca Onurair I Tercih Etmeyin Derim Ben Cunku Haftada En Az İstanbula 2 Kez Gİdİp Gelen Bİrİyİm.. Rotar Ve Teknik Arizasiyla Cok Karsilastim Onurairin Hatta Bi Seferinde De Ucak Pist Basindan Geri DondÜ. Paraniz Varsa Sirasiyla Thy. Atlasjet. Pegasus, Sunexpress, Onurairi Tercih Edin Derim Ben

  10. #10
    Yeni Uye gookhann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Mesajlar
    23

    Thumbs down Cevap: OnurAir

    Sayın DartVader Sizce Forum Başlıgı şirketleri karalama yada eleştirme başlıgımıdır?

    türkiyemizin sadece uçaklarında değil her konusunda eksiklik bulunmaktadır uçaklara gelince kendi çabaları ile ozel olarak maddi olarak kazanç saglamak ve hizmet etmek için çalışan şirketlerde bu gibi sorunlar lbilir çünkü hiçbirinin arkasında devlet yok finansör yok kendi başlarınalar....


    bırakalım şu amerikancılıgıda devletimizin ve bizim,vatanımızın kuruluşlarının ilerlemesi çin katkı mesajları yazalım!!! koltuklar küçük olabilir uçakt eski olabilir fakat bilemessinizki özel şirketler başta onurair en ufak bir bakıma bile en iyisi olsun diye uçuk rakalmalr harcıyor.. insan canı popomuzu koydugumuz koltuktan Daha Değerlidir unutmayalım! Saygılar

Yetkileriniz

  • Yeni konuları düzenleyemezsiniz
  • Yanıt verebilirsiniz
  • Eklentileridüzenleyemezsiniz
  • Mesaj değiştiremezsiniz
  •