yanlış para politikaları, devleti değil devletleri zarara sokar, halktan en kolay canlı para toplamanın yolu , yakıta zam yapmaktır, onların temel kaynaklarına zam yapmak, mesela Türk insanı en çok ne sever Et, et fiyatı dünya standardında 4-7 doları geçmez(et zammı gizli olur), ve şöyle bir yazı gazetelerde ,kırmızı et tehlikeli, beyaz et yiyin kanser olmayın, dünyayı yöneten ülkeler öyle çok et yerler ki , düşünüyorum acaba birileri insanları aptal yerine mi koymaya çalışıyor, demekki otçul olacağız, iyi ,
bir düşünce ülke halkına et yedirmemeye çalışıyorsa, o yanlıştır, hindistan et yemez, her sabah binlerce insan açlıktan ölür ,

küçücük yeni zelanda dünayaya et satıyor,avustralya,, dünyaya et satan
ülkeler bunlar, hayvancılık yaptığın anda bütün arap ülkelerine et satarsın.


benzin fiyatını arttırdığınız anda, bütün malzemelerin fiyatı artar, Otobüs fiyatı,kargo nakliye, yediğimiz içtiğimiz herşey


toplum asosyal olur- misafirliğe bile gidemez olursunuz, benzin ulaşım demektir. eskiden gittiğiniz yerlere gidemiyorsunuz çünkü benzin pahalı, araba satışlarını vergileri düşürüyorlar, benzinden daha çok kazanacak müşteriler olsun diyedir.
yunanistandan daha pahalı mal üretiyoruz, malımızı yurtdışına satmakta zorlanıyoruz, çünkü nakliyesi pahalı, yurtdışında benzin daha ucuz,,,
-benzin fiyatı düştüğü an ulaşım fiyatları düşer,maliyet düşer,, kdv düşürmek yetmez.
-yakıtı dünya standardında satarsan onun ticaretini bile yaparsın,uçaklar,gemiler dahi senden yakıt ikmali yapar.
petrolü çıkarmayabilirsin, ama satabilirsin, gümrüksüz fiyatlarımz bile dünya standardından pahalı, çok kazanmak istiyoruz, aç gözlüyüz, ama dünya bunu yemiyor, benzine yakıta zam yaptıkça, ihraç etmek için pazar bulmak dahada zorlaşıyor, malınızın fiyatı artıyor, dünyada fakir ülke çoktur, onlar sizin yaptığınız kalite degil fiyatın ucuzluğuna bakar.
benzine yakıta zam yaparsanız dış pazarlara açılamazssınız,
yunanistan,ŞOKELLE gibi ürünlerle avrupa ve amerikaya kadar mal satar benzin daha ucuz orda, nakliye fiyatı farkettirir. Rusya-bulgaristan-romanya-moldova-almanyaya kadar yunan çikolatası alırsınız , evdekilere çikolata getirdim dersiniz, almanyadan ama yunan malı ,,, uzakdoğuda reçele benzemeyen reçel üretirlerr ama satarlar, singapore ve Hong kong ta yunan reçeli yersiniz, hemde nişastalı,reçel kendi şekeriyle tutmamıştır bile.. ama lazımdır alırsınız.
fiyatınız ne kadar düşükse o kadar uzaklara gidersiniz,

halkın stresli yaşamı, asosyallik, kavgalar ,kaybolan değerler, zam yapma kararı alanı ilgilendirmez,, ama o ülkedeki bütün insanları ilgilendirir

--yakıt kaçakçılığı artar, denetleyemezssin bile, birileri bu işten yolunu bulur.
oysa sende ucuz olsa satarsın yakıt kaçağı olmuşsa o para öteki devletin kasasına para girmiştir..o yakıt öteki taraftan faturasız çıkmadı ki

Türkiyede vergi toplanılan yerler bellidir, toplanamadığı yerler çoktur, bunun maliyetini benzine bindirmektense, vergilerin düşük ve adil olduğu an , belediyelerin de her vatandaşa avantasız işyeri açmasına müsade ettiği anda (ruhsat ücretinin dışında,, belediyeye yapılan zoraki bağış), herkes kazanır, Türkiye o anda çok hareketli olabilir, Singapore gibi, vergiler çok düşük,,,Ticaret kaynar.konteynerlerce mallar satılır dünyaya
yakıtın düştüğü gün, vergilerin adil olduğunda, bu vatandaş onuruyla vergi vermez mi ?hakkını aramaz mı ? insanlar kendiliğinden bilinçlenir.

yapmak yada yapmamak işte bütün mesele bu-

arabın dediği gibi bukra inşallah

yakıtın dünaya standardına düşmesi, vergilerin adil dağılımı,hemşeriilik politikasının kalkmasıyla ,Türkiye toparlanır,,, belki de yanılıyorum,

düşünceler zamanla etkilendilerimle birlikte sadece kendime aittir,