+ Konu Cevaplama Paneli
1 den 2´e kadar. Toplam 2 mesaj bulundu
  1. #1

    Türkiye ilk hibrit otosunu üretiyor

    Karsan başta New York olmak üzere Amerikan pazarına taksi üretmek için iki Amerikalı yatırımcı ile anlaştığını 22 Mayıs'ta duyurdu. Fakat bir gün sonra, 23 Mayıs'ta Amerika'dan gelen bir haber tüm planları değiştirdi. New York Belediye Başkanı Michael Bloomberg şehirdeki taksilerin tamamının 2008'den başlayarak 2012 yılına kadar hibrid olması için bir karar aldığını açıkladı.



    Bu açıklamayla kısa bir şok yaşayan Amerikalı yatırımcılar hemen telefona sarılarak Karsan'ın üst düzey yöneticilerini aradı. Karsan'dan gelen cevap ise Amerikalıların yüreğine su serpti: "Yeterli ürün geliştirme ve mühendislik altyapımız var. Bu araçları hibrid motorlu olarak da üretebiliriz."

    40 BİN ADETLİK ÜRETİM
    Peugeot için ticari araç üreten, Hyundai ve Renault ile kamyon üretimi için anlaşma imzalayan Karsan'ın Amerikan pazarı için taksi üreteceğini SABAH duyurmuştu.

    Amerika'nın taksi pazarına hâkim iki yatırımcısıyla Karsan arasında imzalanan mutabakat metninde Karsan'dan satın alınacak taksi sayısının yılda 40 bin adede kadar çıkacağı belirtilirken proje, New York Belediyesi'nin yaptığı son açıklamalardan etkilenmedi.

    Karsan'ın yılda 400 milyon dolar ihracat geliri beklediği bu projedeki hedefler, taksiler hibrid motorlu olacak denilmesine rağmen korunacak. Çünkü Karsan hibrid taksi üretimi için düğmeye bastı. Karsan Genel Müdürü Mehmet Can Karabağ, Karsan'ın hibrid oto hazırlığını doğruladı.

    "Bloomberg diyor ki, ben New York'taki taksilerin hibrid olmasını istiyorum. Biz de bu pazara gireceğimize göre Hibrid'li bir çözümü mutlaka bulacağız" diyen Karabağ, hibrid motorlu otomobili seri üreten ilk yerli üretici olmak gibi bir hedeflerinin olduğunu fakat iddialarının olmadığını vurguladı. Ford Otosan TÜBİTAK ile işbirliğine girerek hibrid motorlu bir Transit prototipi üretmişti.

    Böylelikle Koç Grubu ile İnan Kıraç'ın Karsan'ı hibrid araç üretme konusunda da bir rekabete girmiş oldu. "Taksi projemizin başlangıcı 2009 olacağı için hibrid olmayan bir versiyonla başlayacağız, 2012 hibrid hedeflerini tutturacak şekilde Hibrid'li araca geçeceğiz. Hibrid ile ilgili tedarik seçeneklerini araştırıyoruz. Bazı seçenekleri kendimize yakın buluyoruz fakat henüz karara varmadık" şeklinde konuşan Karabağ, hibrid versiyon için de benzinlide olduğu gibi GM'nin motorunu tercih edebileceklerini belirtti.

    Sabah

    HİBRİD ELEKTRİKLİ TAŞIT NEDİR ?
    Bir hibrid elektrik taşıt iki itici enerji kaynağına sahip taşıttır. Bunlardan en yaygın olanı, içten yanmalı motor ve elektrik motorunun beraber kullanıldığı hibrid taşıtlardır. Yakıt hücrelerinin, gaz türbinlerinin, dizel ve benzinli motorların mekanik enerji depolama sistemlerinin (flywheel), bataryaların ve ultrakapasitörlerin değişik kombinasyonlarının kullanıldığı bir çok hibrid taşıt sistemi mevcuttur. Hibrid elektrikli taşıtlarda, elektrik ve yakıt sisteminin kurulmasında iki yol vardır:

    Paralel konfigürasyon
    Seri konfigürasyon.
    Hibrid elektrikli taşıt uygulamalarında gövde tasarımı konusunda da iki temel yaklaşım göze çarpmaktadır:

    Mevcut konvansiyonel taşıtların gövdelerinin kullanımı (Dönüştürme)
    ET(Elektrikli taşıt) ihtiyacına yönelik yeni tasarım (Yeniden tasarlama).
    Dönüştürme yaklaşımında, konvansiyonel taşıtların motor ve ilgili donanımları, elektrik motoru, kontrolörler ve bataryalarla değiştirilerek uygulanır. Bu işlem yeniden tasarım ve tasarımın uygulamaya alınması maliyetlerini ortadan kaldırarak üretim maliyetinde düşmeye neden olur. Buna karşılık, hibrid elektrikli taşıtlarda dönüştürme sonucunda yüksek gövde ağırlığı, ağırlık merkezi problemi ya da ağırlık dağılımlarında değişikliklerden kaynaklanan sorunlarla karşılaşılmaktadır.

    Yeniden tasarım yaklaşımının dönüştürme yaklaşımına göre bir çok avantajı bulunmaktadır. Yeni hibrid elektrikli taşıt gövde tasarımında ağırlık tasarrufu, optimum güvenlik kavramı, düşük hava direnci ve düşük yuvarlanma direnci gibi parametrelerin göz önünde tutulması aracın performansını olumlu yönde etkilemektedir.

    Hibrid elektrikli taşıtlar, içten yanmalı motora sahip konvansiyonel taşıtlara göre bir çok avantajlara sahiptir. Bu avantajlar şunlardır:

    Rejeneratif frenleme kabiliyeti, frenleme sırasında kaybedilen enerjinin geri kazanılmasını sağlar.
    Hibrid elektrikli taşıtta bulunan içten yanmalı motor, ortalama yükler için boyutlandırılmıştır. Tepe yükler için boyutlandırılmamış olması motor ağırlığını ve yakıt sarfiyatını azaltır.
    Yakıt verimliliği önemli ölçüde artar, emisyonlar ise önemli ölçüde azalır.
    Hibrid elektrikli taşıtlar alternatif yakıtlar kullanarak çalışırlar, fosil yakıtlara bağımlı kalmazlar.
    İki yakıtla (benzin yada alternatif yakıt) çalışan hibrid elektrikli taşıtlar, içten yanmalı motorlu taşıtlara göre ortalama iki kat daha verimle çalışır. Bunun nedeni ise Hibrid elektrikli taşıtların, içten yanmalı motorlu taşıtlara göre daha düşük enerji kaybı olmasıdır.
    Şehir içindeki trafik sıkışıklıklarındaki bekleme anında hibrid elektrikli taşıtlarda elektrik motorunun çalışmasına ihtiyaç duyulmamaktadır. Bu özellik, taşıtta enerji tasarrufu sağlamakta ve taşıtın verimliliğini arttırmaktadır.

    ELİT-1: ELEKTRİKLİ TAŞIT PROJESİ
    TÜBİTAK MAM ELİT-1 Elektrikli Taşıt projesinde, TOFAŞ Türk Otomobil Fabrikası üretimi olan DOBLO marka taşıt hibrid elektrikli taşıta dönüştürülerek Türkiye’nin ilk hibrid elektrikli taşıt prototipi geliştirilmiştir. Bu proje ile ilgili araç (DOBLO) ve önemli oranda finansman desteği TOFAŞ A.Ş. tarafından sağlanmıştır.

    ELİT-1 Seri Hibrid Elektrikli Taşıt’ta, bir elektrikli motor tekerleri tahrik etmektedir. Şehir içi sürüş modunda, elektrik motoru, sadece bataryalar tarafından sürülerek sessiz ve emisyonsuz bir sürüş imkanı yaratmaktadır. Aynı zamanda, günümüz araçlarında frenleme sırasında kaybolan enerji, ELİT-1 Hibrid Elektrikli Taşıt’taki elektrik motorunun rejeneratif frenleme yapması sayesinde geri kazanılarak akülerde depolanmaktadır. Bir başka önemli özelliği de, şehir içindeki trafik sıkışıklıklarındaki bekleme anında, elektrik motorunun çalışmasına ihtiyaç duyulmamaktadır. Bu özellikler, taşıtta enerji tasarrufu sağlamakta ve taşıtın verimliliğini arttırmaktadır. Ayrıca prototipe hibrid özelliğini veren içten yanmalı motor ve generatör, prototipin şarj istasyonlarına bağımlığını ortadan kaldırmakta ve prototipin sürekli kullanımına fırsat sunmaktadır.

    KULLANIM YERLERİ
    Hibrid elektrikli taşıtlar özellikle büyük ve kalabalık şehirlerdeki ulaşım için önemli bir alternatiftir. Bu taşıtlar enerji tasarrufu, hava kirliliği ve gürültünün önlenmesi açısından İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere tüm büyük şehirlerimizde tercih edilmelidir. Bu çerçevede TÜBİTAK MAM, Büyükşehir Belediyeleri ile işbirliğine hazırdır. Hibrid elektrikli araç prototipleri farklı kullanım amaçlarına göre farklı büyüklük ve hız değerlerinde TÜBİTAK MAM tarafından geliştirilebilir.

    Ayrıca bu araçlar sessiz sürüş ve sıcaklık yaymama, vb. olumlu özellikleri nedeniyle askeri uygulamalar açısından da önemli üstünlüklere sahiptir. TÜBİTAK MAM, askeri ve sivil amaçlı uygulamalar için çeşitli Ar-Ge projeleri yapmaya devam etmektedir.

  2. #2
    Aktif Uye orkunorkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2007
    Nerden
    istanbul, shumen, constatnza, odessa
    Mesajlar
    410

    Cevap: Türkiye ilk hibrit otosunu üretiyor

    bu cok guzel bir gelisme'' olacak sessiz ve gurultusuz'' dumansiz' belkide ozon tabakasina verdigimiz tahribati azaltacak'' diger yandan araba sesini duyamayacagimiz icin cok kazalarin olacagini saniyorum
    cunku sessiz olacak'' insan refleksleri araba gelmeden once uyarilip gormese bile sese gore kendini ayarliyor'' sessiz olunca sasiracagiz

Benzer Konular

  1. Pes 8 Türkiye Ligi
    YukseLL Tarafından Oyun Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 16-11-2009, 11:12 PM
  2. Türkiye'de Boks
    Gül@y Tarafından Savunma Sporları Forumu Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 18-04-2009, 10:58 PM
  3. Türkiye Havaalanları
    D€NiZ Tarafından DHMİ (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 15-04-2009, 09:29 PM
  4. Türkiye 18. kez Guinness de
    ZEYNEP Tarafından İlginç Konular Forumu Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 28-12-2007, 12:29 AM
  5. Türkiye Tanıtımı
    YukseLL Tarafından Ev-Eğitim Programları Foruma
    Cevap: 0
    Son Mesaj: 30-09-2007, 03:18 PM

Anahtar kelimeler

Yetkileriniz

  • Yeni konuları düzenleyemezsiniz
  • Yanıt verebilirsiniz
  • Eklentileridüzenleyemezsiniz
  • Mesaj değiştiremezsiniz
  •