2007 ULUSAL OTO-DRAG YÖNETMELİĞİ

TÜRKİYE OTO-DRAG ŞAMPİYONASI
Türkiye Oto-Drag Sınıf Şampiyonaları:

Ulusal Oto-Drag Yönetmeliği’nde ilan edildiği şekliyle Türkiye Oto-Drag Şampiyonası’na dahil yarışmalardan aldığı puanlarla sınıflarında sezon sonunda en yüksek puana sahip sürücüler;

“Türkiye Oto-Drag Sınıf 1 Şampiyonu”
“Türkiye Oto-Drag Sınıf 2 Şampiyonu”
“Türkiye Oto-Drag Sınıf 3 Şampiyonu”
“Türkiye Oto-Drag Sınıf 4 Şampiyonu”
“Türkiye Oto-Drag Sınıf 5 Şampiyonu”
“Türkiye Oto-Drag Sınıf 6 Şampiyonu”
ilan edilirler.

Türkiye Otodrag Takımlar Birinciliği
TOSFED takvimine dahil girdikleri Oto-Drag yarışmalarında tüm gruplarının takımlar genel klasmanlarından ilk 6’ya (altı) giren sürücülerinin iyi durumda bulunan azami iki otomobilinin puan alması esası ile sezon sonunda en yüksek puana ve otodrag takım lisansına sahip yarışmacı “ Türkiye Oto-Drag Takımlar Birincisi’’ ilan edilir. Türkiye Oto-Drag Takımlar Birinciliği’ne puan alabilmek için, Yarışma Ek Düzenlemeleri Madde 8’de belirtilen asgari katılım sayısı aranmaz.

1.1. Ulusal Oto-Drag Yönetmeliği
TOSFED, Türkiye’ de Ulusal Oto-Drag Yarışmalarının yapılması için, Otomobil Sporları Yarışma Genel Kuralları madde 2 gereği, işbu yönetmelik ve bu yönetmeliğe ek olarak çıkarılacak bültenler ile Ulusal Oto-Drag yarışmalarının yapılmasına izin verir.

İşbu yönetmelik TOSFED Yönetim Kurulu tarafından onaylanmış olup, 01 Ocak 2007 – 31 Aralık 2007 tarihleri arasında geçerlidir.

1.2 Ulusal Oto-Drag Yönetmeliği ile ilgili değişiklikler ve yönetmeliğin uygulanması

Bu yönetmelik şartları organizatörler tarafından aynen uygulanacaktır. İşbu yönetmelik şartları üzerinde değişiklik, yorum veya açıklama sadece TOSFED Spor Kurulu tarafından yapılır.

Bu yönetmelik maddelerinin yorumu ile yönetmelik kapsamında bulunmayan konularda karar alma hak ve yetkisi, yarışmalar sırasında, Komiserler Kurulu’na aittir.

(TOSFED YGK madde 11 )
Yarışmanın akışı ile ilgili ( örneğin parkur ve zamanlama gibi ) değişiklikler Komiserler Kurulu’nun onayı ile resmi ilan yerlerine asılacak bültenlerle yapılır.

Bültenler tarih, saat ve sayı içereceklerdir. Bültenler tüm sürücülere imza karşılığı dağıtılması zorunludur

1.3 Sorumluluk
Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu ( TOSFED ) ve yarışma düzenleyen

Organizatör Kulüpler ve organizasyon lisansına sahip üçüncü kişiler; TOSFED

otomobil sporları yarışma genel kuralları, bağlı ulusal yarışma yönetmelikleri ve

TOSFED diğer yönetmelik ve talimatlarında yer alan kurallar çerçevesinde organize

edilen ve güvenlik tedbirinin alınmış olması koşulu ile yarışmalardan önce, yarışmalar sırasında ve yarışmalardan sonra meydana gelebilecek herhangi bir kaza halinde, ölüm, yaralanma, zarar veya sakatlıklardan dolayı maddi ve manevi

hiç bir şekilde sorumlu tutulamazlar. Yarışmacı ve sürücüler yarışmaya kayıt yaptırmakla, bu yönetmelik ve ilgili diğer tüm kuralları okumuş, anlamış ve uygulayacaklarını kabul etmiş sayılırlar.

2. ORGANİZASYON

TOSFED geçerli organizatör lisansına sahip kulüpler asgari müddetlere uymak ve ulusal şampiyona için takvimlerini onaylatmış olmak suretiyle düzenleyecekleri yarışmaların “yarışma yönetmeliklerini” TOSFED tarafından öngörülen örneğe uygun ve onaylanmış olarak yayınlarlar. Organizatör tarafından yayınlanacak yarışma yönetmeliği sadece yarışma ile ilgili önemli bilgileri kapsayacak, yarışmacılar yarışma kuralları için TOSFED Kurallar Kitabına ve Ulusal yönetmeliğe, gerektiği hallerde de ilgili FIA maddelerine başvuracaklardır. Organizatör TOSFED’den ek yönetmelik onayı alırken mutlaka parkur, güvenlik birimleri ve seyirci yerleşimini kroki halinde TOSFED’in onayına sunacaktır.

2.1 Katılabilir Otomobiller ve sınıflandırma
Sınıf 1
Street
1800 cc. ye kadar olan otomobiller.

Sınıf 2
Super Street
1801-2500 cc ye kadar olan otomobiller

Sınıf 3
Stock Car
2501-4300 cc. ye kadar olan otomobiller

Sınıf 4
Super Rod
4301-5900 cc. ye kadar olan otomobiller

Sınıf 5
Hot Rod
5901 cc. ve üzeri olan otomobiller

Sınıf 6
Super Drag
4301 cc. ve üzeri olan otomobiller

(Aşırı beslemeli Açık Grup)
Aşırı Besleme: Motoruna ; Nos (nitrous oxide) , Supercharger, Kompresor ve Turbo uygulamaları yapılmış otomobillerdir. Sınıfların tespitinde orijinal motor hacmi birinci aşırı besleme için 1.7, İkinci aşırı besleme için 1.5 dur.

Hesaplamada - % 3 tolerans alınabilir. V motorlarda her iki tarafta bulunan çift turbo tek sayılır.

Örnek : 2000 cc çift turbo motor 2000 x 1,7 = 3400 Sınıf 3 de Super Rod grubunda yarışacaktır. İkinci bir aşırı besleme örneğin Nitrous Oxide sistemi uygulamasında da 3400 cc. x 1.5 = 5100 cc. Sınıf 4 olarak nitelenecektir.

Sınıf saptamalarında % 3 tolerans gösterilebilir.

Grup saptanması itilaflarında Spor Kurulu kararları geçerlidir.

Sınıf 1-2-3-4 de stepne ve kriko harici hiçbir malzeme sökülmeyecektir. Ön ve arka koltuklar takılı olacaktır. ( Roll bar ve roll cage kullanımından dolayı arka koltukların kullanılamaması durumu hariç )

Sınıfında tek kayıt olan araç bir üst sınıfa dahil edilir.

Sınıf 1-2-3-4 de araçlar fabrika teknik verilerindeki verilen ağırlıkta olmak zorundadır , bu konuda araç el kitabı ve tamir katalogu esas alınır, itilaf durumunda el kitabı esastır.

Sınıf 5 e katılacak otomobiller min. 1000 Kg. olmak zorundadır.

Sınıf 6 ya katılacak otomobiller min. 950 Kg. olmak zorundadır.

Yarışmacılar isterlerse araçlarını bir üst sınıflara kayıt yaptırabilirler kazanılan puanlar yarışılan sınıfa ait olur. Bu gibi durumlarda yarışılan sınıftaki emniyet tedbirleri geçerli olacaktır.

Sınıf 4 de yarışacak otomobillerde fiber kasa uygulaması ve tüp boru profil şase uygulamasına izin verilemez. Otomobiller üreticinin üretim görüntüsünde olmak zorundadırlar. Tüm camlar lamine olmak zorundadır. Ön ve arka koltuklar sökülemez ve otomobili hafifletme sağlamak açısından gövdesiyle oynanamaz. Süspansiyonları standart üretim şeklinde olmalıdır, 4 link ve benzeri süspansiyonlara izin verilmez. Sadece şase tamlaması, sway bar ve traction bar kullanımına izin verilebilir.

Sınıf 5 ve 6 da yan ve arka camların kullanılmama durumunda yan ve arka cam yerlerine file takmak zorunludur, ön ve arka camların lamine olmaması durumunda Lexan kullanılabilir.

Otomobil motor hacimlerinde imalatçı bilgileri esas alınacaktır. Sonradan yapılan rektefiye veya hacim büyütmeleri limit aşıldığı takdirde bir üst sınıfa geçişe nedendir. Yarış sonrası teknik kontrolde, herhangi nedenle limit aşımı oluşturan bir büyütme saptanması ihraç nedenidir.

Otomobilin Trafik kurallarına uygunluklarından yarışmacılar kendileri sorumludurlar.

Lastikler : Bütün gruplarda güvenliği bozmamak kaydıyla jant ve lastik seçimi serbesttir. Patlama, zedelenme ve benzeri haller dışında teknik kontrol sonrası lastik değiştirmek yasaktır. Ancak Yarışma Direktörü güvenlik (yağmur vs.) nedeniyle araçların lastik değiştirmelerine izin verebilir.

LPG hariç her türlü sıvı yakıtın kullanımı serbesttir. Tüm gruplarda LPG yasaktır. Önceden LPG’ li araçlar yakıt tanklarını tamamen sökmek kaydıyla yarışabilirler.

2.2 Katılabilir yarışmacı ve sürücüler Geçerli TOSFED yarışmacı ve sürücü ihtisas lisansına sahip gerçek ve tüzel kişiler Otodrag yarışmalarına katılabilirler.

2.3 Başvuru formları ve kayıtlar

• Yarışmalara katılmak isteyen yarışmacılar, kayıt formunu tam olarak doldurarak en geç yarışma öncesi Perşembe günü saat 18.00‘e kadar yarışma sekreterliğine ulaştırmalıdırlar. Bu tarihten sonra yapılacak kayıt başvuruları hiçbir şekilde kabul edilmez.
• Organizatör, ASN onayı almak ve gerekçelerini belirtmek şartıyla herhangi bir kaydı ancak kayıtların kapanmasının ardından gelen ilk gün saat 12:00 ye kadar reddetme hakkına sahiptir.
• Organizatör kayıt listesini asgari müddetlere uygun olarak ilan etmek ve bir kopyasını TOSFED ‘ e faks ile göndermek zorundadır.

2.4 Kayıt Ücreti ve Sigorta
• Kayıt ücretleri, TOSFED tarafından açıklanmış olan limitleri aşamaz.
• Yarışmacı veya sürücülere dağıtılacak dokümantasyon tutarları kayıt ücretinin içindedir.
• Kayıt ücreti nakit veya banka havalesi yolu ile ödenebilir. Banka havalesi yapıldığı takdirde havale dekontu kayıt formu ile birlikte ibraz edilecektir. Kayıt ücretini ödemeyen yarışmacılara start verilmez.

Kayıt ücretlerinin iadesi için 2007 Yarışma Ek Düzenlemeleri madde 1b’ ye bakınız.

Sigorta : Organizatör tarafından yaptırılacak ilave sigorta sadece yarışmacıların üçüncü şahıslara veya üçüncü şahıslara ait mallara verecekleri hasarları belli limitler dahilinde kapsar. Organizatör tarafından yaptırılacak sigortanın geçerliliği yarışmanın startında başlar ve yarışmanın sonunda veya ekibin yarışmayı terk etmesi veya ihraç edilmesi durumunda sona erer. Servis araçları ve ekipleri organizatör tarafından verilen plakaları veya kartları taşısalar dahi sigorta kapsamı dışındadırlar.

2.5 Reklamlar
TOSFED Yarışma Genel Kuralları madde 104, 105 ve 169 - 178’ arasına bakınız.

2.6 Sürücü Kıyafetleri
Tüm sürücüler, yarışma boyunca tulum giymek ve kask takmak mecburiyetindedirler ve bu teçhizatlarını teknik kontrol sırasında ibraz etmeleri mecburidir.

1. ve 2. grupta yarış tulumu ve kaskı ; 3., 4. ve 5. grupta homologe olmuş tulum, kask ve eldiven ; 6. grupta geçerli homologasyonlu tulum, kask, eldiven ve yarış ayakkabısı zorunludur.

• Tüm sürücülerin start noktasına tulumu giyinmiş, kaskı ve güvenlik kemeri takılmış bir şekilde gelmeleri gereklidir.
• Tüm sınıflarda yarışacak üstü açık otomobil sürücüleri homologe olmuş, vizörlü kask takmak zorundadırlar. Aksi halde start alamazlar ve ihraç edilirler.
• Kupa törenine yarış tulumu ile katılım zorunluluğu vardır. Aksi davranışlar para cezası ile cezalandırılacaktır.

2.7 Organizasyonla İlgili Kurallar
• Organizatörler start-finiş ve Fodepar uygulamaları için ışıklı ve Optik start sistemi, video, elektronik kronometre gibi teçhizatı temin edeceklerdir.

• Otodrag yarışmalarının yapılacağı parkurlarda aşağıdaki nitelikler aranacaktır :

2.7.1 Yarış Yapılan Parkurlarla İlgili Genel Kurallar
1. Oto Drag yarışmalarında kullanılacak pistin toplam uzunluğu 450 metreden kısa ve genişliği 11 metreden az olamaz.

2. Start Finiş arası 300 metre, finiş sonrası frenaj mesafesi 150 metre olacaktır.

3. Start çizgisi öncesi lastik ısıtma ve hazırlık için start düzlüğü 30 metre olacaktır. Organizatör kulüp tarafından bir bölümü ıslatılarak lastik ısıtmaya uygun hale getirilecek ve varil ile su bulundurulacaktır.

4. Kalkış yapan otomobillerin koridorlarının en az ilk 30 metresi sürekli, daha sonraki mesafede 15 metrede bir plastik su bariyeri kullanılması gerekmektedir.

5. Seyircinin bilgilendirilebilmesi için güçlü bir ses düzeni kurulacaktır.

6. Organizatör yeterli miktarda bayrak gözetmenini gerekli bayraklarla donatılmış olarak yönetmelik şemasında göstereceği şekilde hazır bulunduracaktır. Bayrak gözetmenleri seyircinin arasından ayrılabilecek şekilde farklı giyinmiş olmalıdırlar. Ayrıca seyirciyi kontrol edebilecek sayıda güvenlik görevlisi sağlanacaktır.

7. Seyirci katılımının fazlalaştırılması açısından organizatör kulüp tarafından sergi ve gösteri amaçlı otomobillere yer ayrılması ve yarışmalardan önce yada herhangi bir ara verildiği takdirde özel şov amaçlı kalkışlar düzenlemesi ve geçit töreni yapılabilir (direktör inisiyatifindedir.)

8. Güvenliğin sağlanabilmesi için yeterli miktarda telsiz kullanılacaktır.

2.7.2 Yarış Pistlerinde Yapılan Yarışlar
Sabit yarış pistlerinde, seyircilerin sadece tribünlerde konumlandırılması ve Madde 2.7.1’de bahsedilen hususlara uyulması şartıyla ulusal ve mahalli oto-drag yarışmaları yapılabilir.

2.7.3 Diğer Alanlarda Yapılan Yarışlar
Sabit yarış pistinde yapılmayan tüm mahalli ve ulusal oto-drag yarışmaları için, aşağıdaki güvenlik önlemlerinin alınması gerekmektedir:

1- Start çizgisinin takip eden ilk 100 metre boyunca, her iki tarafta da beton bariyer veya armco (metal otoban korkuluğu) bulunması zorunludur.

Bu bariyerlerin, parkurun tamamı boyunca (300 metre) kullanılması tavsiye edilir.

2- Seyirciler sadece, beton bariyer veya armco bulunan bölümlere alınabilir. Söz konusu seyirciler için, portatif tribün kurulması tavsiye edilir

3- Eğer portatif tribünler yoksa, beton veya armco bariyerlerden, minimum 5 metre uzağa demir bariyer veya çapraz çekilmiş bant vasıtasıyla ikinci bir güvenlik hattı oluşturulacak ve seyirciler bu hattın gerisine konumlandırılacaktır.

2.8 Güvenlik Önlemleri ve Otomobillerde aranacak güvenlik önlemleri
• Aşağıdaki teçhizat organizatör tarafından yarışma süresince hazır bulundurulacaktır :

1. İki adet tam teşekküllü ambulans,
2. Bir adet itfaiye aracı
3. Bir adet oto kurtarıcı
4. 4 adet 10 Kg‘ lık manuel yangın söndürücü
5. Yeterli miktarda telsiz cihazı
6. Otomobiller start noktasına motorları kendi imkanları ile çalışır vaziyette geleceklerdir. 7. Otomobilin içinde yerine sabitlenmemiş hiçbir malzeme bulundurulmayacaktır. Ön koltuklar orijinal veya homologe yarış koltuğu olmalı; mutlaka tabana uygun sertlikte cıvata ile bağlanmış kızaklı veya sabit olmalıdır. Gevşek bağlantılı koltuk teknik kontrol sırasında yarıştan men edilecektir.
8. Sürücü Emniyet kemerleri, ilk 1. ve 2. sınıfta orijinal, 3. ve 4. sınıfta 4 noktadan bağlı,
5 ve 6. sınıfta 4 noktadan bağlı ve 3 inç (7,68 cm) genişliğinde olmalıdır. 9. İlk 3 sınıfta 2kg, son 3 sınıfta 3kg sabitlenmiş yangın söndürücüsü zorunludur. 10.Tüm otomobil camları cam olmak zorundadır. Polikarbon veya diğer karbon esaslı malzemelerin kullanılması Grup tanımlarında açıklanmıştır. Cam kullanılmaması durumunda güvenlik filesi kullanılması zorunludur. 11- Tüm otomobillerde radyatör su taşırma kabı olacaktır. Aksi halde teknik kontrol sırasında araç, yarıştan men edilecektir. 12- Tüm otomobillerde yağ ve su akıntısı , patlak delik hortumları olmamalıdır. Aksi durumlarda araca start verilmez. Teknik kontrol sorumlusu, teknik kontrol süresinin bitimine kadar zaman tanıyabilir. 13- Aküler orijinal yerinde yada bagajda veya otomobil içinde kutu içerisinde sabitlenmiş şekilde olmak zorundadır.

3. YARIŞMA KURALLARI VE YARIŞMANIN AKIŞI
3.1 Ekipler
Yarışma esnasında otomobilde tek sürücü bulunacaktır. Aynı otomobilde birden fazla sürücü yarışamayacağı gibi bir sürücüde birden fazla otomobille yarışamaz. 3.2 Eşleşmeler ve yarışma numaraları

Brifingden hemen sonra çekilen kura sonucu eşleşen yarışmacılar start ışığı ile yan yana kalkış yapacaklardır. Yarışmalar üç kalkıştan ikisinin kazanılması esasına ve brifing sırasında yapılan kura sırasına göre elemeli bir şekilde yapılacaktır. Kalkışlarda derecelerin zaman tutularak belirlenmesi esastır. Bu işlem elektronik sistemle yapılacak, herhangi bir nedenle sistemin bozulması halinde her araç için üç adet olmak kaydıyla kronometre ile yapılacaktır. Yarış öncesi 2 adet yedeği dahil 6 kronometre bulunmaması halinde Spor Komiserleri starta izin vermeyeceklerdir. Dereceler 3 kronometrenin ortalaması esasına göre belirlenir.

Brifingden hemen sonra yapılacak kura çekilişlerinde sürücüler kuralarını kendi çekeceklerdir, aksi takdirde kura görevlisinin çektiği kuraya itiraz edemezler. Eşleşmeler kapı numaraları kurasına göre ters üçgen şeklinde yapılacak ve eşleşmeler panoda ilan edilecektir. Bir sınıfta yarışma düzenlenebilmesi için iki yarışmacı kaydı aranır. 3.3 Zaman Tutulması ve Start düzenekleri

Start - finiş ve Hatalı kalkış için Işıklı, Zaman sayaçlı, Optik Algılayıcı otomatik düzeneği sağlamak organizatör kulüplerin sorumluluğundadır. Otomobiller Işıklı ve Optik düzenek yardımı ile kalkış yapacaklardır. Klüpler bu gibi cihazları ve yedeklerini bulundurmak zorundadırlar.

Her iki sistemin de devreden çıkması durumunda Md 3.2 belirtilen biçimde kronometre tutulması ile yarışa devam edilir.

3.4 Bayraklar ve Işık Düzenekleri Optik Algılayıcılar:

Sarı ışık: 3 adet bulunacaktır sırası ile sönmelerinden sonra yeşil ışık yandığında start yapılacaktır.

Yeşil Işık: Start İçin kullanılır

Kırmızı Işık : Hatalı kalkışta ve acil durumlarda kullanılır Aynı zamanda 50 metre sonrasında bulunan kırmızı bayraklar Fodepar görevlileri tarafından uygulanır.

Yeşil Bayrak: Elektrikli ışıklı düzeneğin devrede olmadığı durumlarda Startın verilmesinde kullanılır.

Kırmızı Bayrak: Hatalı start çıkışında kullanılır. Start çizgisinden en fazla 50 metre sonra uygulanır.

Siyah –Beyaz Damalı Bayrak: Finiş yapan birinci yarışmacıdan itibaren yarışmacılara gösterilir.

Sarı Bayrak: Parkurda görevliler tarafından tehlike bildirmek için kullanılır. Sürücüleri uyarı amaçlıdır. Sarı bayrak iptal edilene kadar geçmek yasaktır.

3.5 Brifing
Bütün sürücüler için mecburi olup Yarışma Direktörü tarafından yapılacaktır.

İsim listesini imzalayıp ve/veya yoklama ile brifingde bulunduğunu ispat edemeyen sürücülere yönetmelikte belirtilen para cezaları uygulanacaktır.

Brifing yarışma sabahı, organizatör kulüp tarafından ilan edilen veya dağıtılan yarışma ek yönetmeliğinde belirtilen saatte yapılacaktır.

Brifingden hemen sonra yapılacak kura çekilişlerinde sürücüler kuralarını kendileri çekeceklerdir. Aksi takdirde kura görevlisinin çektiğine itiraz edemezler. 3.6 Servis Alanı ve Tamirat Her bir yarışmacının Servis mahallinde iş tulumu giymiş 2 teknik eleman bulundurma hakkı vardır ve organizasyon tarafından verilecek olan yaka kartlarını kullanmak zorundadır. Bahsi geçen yaka kartlarını takan görevlilerin teknik kontrol süresinden son otonun finişine kadar yarışmanın akışını veya güvenliği aksatacak davranışlarda bulunmaları (parkur üzerinde dolaşmak, karşıdan karşıya geçmek, alkol almak ve spor ahlakıyla bağdaşmayan davranışlarda bulunmaları) servis verdikleri otomobilin ihracına neden olacaktır. Yarışma sırasında otomobiller start düzlüğüne yarışacakları sınıflara göre çağırılırlar. Sınıf sırası gelen yarışmacılar, anonsları takiben 5 dakika içerisinde start düzlüğü öncesindeki alana gelmelidirler. Start düzlüğü alanında bekleyen otomobilin kapı numarası anons edildikten sonra 2 dakika içerisinde start noktasına gelemeyen sürücüler, yarışmadan ihraç edilir.

Start düzlüğünde veya start alanında meydana gelebilecek arızalar ilk 10 dakikalık sürede 1 mekanik ve sürücüsü tarafından, start çizgisinde meydana gelebilecek arızalar için ise 5 dakikalık sürede sürücünün ve 1 mekaniği imkanları ile giderilebilir. 5 dakikalık bu sürenin sonunda start alamayan sürücüler yarışmadan ihraç edilirler. Bu süreler birleştirilemez Bu süreler dışında teknik kontrolden ve kapalı park alanı dışındaki yerlerde servis hizmeti serbesttir, gerekli tamirat ve ayarların bu süre zarfında yapılması gereklidir.

Direktör gerektiği durumlarda servis isteyen fakat start düzlüğünde bekleyen sırası gelmemiş sınıf araçlarına yarışı aksatmadan servis ihtiyaçlarını start düzlüğünde kullandırabilir. Bu süre 15 dakikayı aşamaz.

Sürücüler, yarış sonuna kadar yetecek yakıtlarını otomobillerin depolarında bulundurmak zorundadırlar. Zorunlu hallerde direktörden izin almak kaydıyla pist civarındaki istasyonlardan yakıt almak üzere yarış otosu görevli nezaretinde pist dışına çıkabilir. Yarış akışına göre bu maddenin işletilmesi yarışma direktörünün kararındadır.

3.7 İdari ve Teknik Kontrol
• Tüm yarışmalarda araçlar idari kontrol ve teknik kontrole sürücüsü yada kayıt formunda beyan edilmiş teknik ekip tarafından getirilecektir. İdari kontrolde sürücü lisansı ve belgeleri teknik kontrolde ise tulum ile kask ibrazı şarttır.
• Yarışmacı ve sürücünün aynı olmadığı hallerde yarışmacı tüzel veya özel kişiliğe sahip olsa dahi yarışmalarda kendisini temsil edecek temsilcisine her sezonun başında yazılı yetki belgesi vermesi mecburidir. Aksi takdirde yapılan itiraz ve yorumlar dikkate alınmayacaklardır.
• Kayıt formunda belirtilmiş Teknik Kontrol ekibi veya sürücüler otomobillerini yönetmeliğin program bölümünde belirtilen yer ve saatte teknik kontrolünü yaptıracaklardır.
• Spor Komiserlerince geçerli kabul edilmeyen sebeplerle teknik kontrole geç gelen otomobiller, geç kalınan her dakika için 5 YTL. ceza ödemekle yükümlüdürler. Brifing başlangıç saatinden sonra teknik kontrol yapılamaz.
• İlk teknik kontrolden sonra direktör izni olmaksızın kapalı park ve servis alanı dışına çıkan otomobillere start verilmez ve yarışmadan ihraç edilirler.
• Teknik kontrolde yanıltıcı bilgi veren sınıfının gerekliliğini yerine getirmeyen veya beyan etmeden kullanılabilir aşırı besleme bulunduran yarışmacı diskalifiye edilir.
• Teknik kontrol sırasında sınıflarda mecburi olan tulum, kask ve yangın söndürücüleri ibraz zorunludur.

Sürücü bölümünde (kabin içinde) , bagaj ve motor kaputu içinde sabitlenmemiş hiç cisme izin verilmez

• Sınıfında yarış lastiği ile yarışacak otomobiller teknik kontrole bu lastikleri ile girmek zorundadırlar.
•Teknik kontrolden sonra lastik değişim kuralı üstte Md 2.1 de açıklanmıştır. Bu değişim işleminin 15 dakikalık süre içerisinde bitirilmesi gereklidir. Teknik Kontrolde; Koltuk sağlamlığı, yangın söndürücü, emniyet kemeri, kask, tulum, yağ su akıntısı, su taşırma kabı, spoiler ve gövde ekipmanlarının montaj sağlamlığı, fiber kaputlu otomobillerde kaput pimi, otomobil içerisinde sabit olmayan malzeme bulunmaması gibi hususlara bakılacaktır.

Teknik kontrol fişi tüm yarışmalarda sürücü tarafından doldurularak teknik kontrol sorumlusu tarafından onaylanarak teknik kontrol sonunda toplu olarak yarışma direktörüne iletilecektir. 3.8 Antrenman Otodrag yarışmalarında yarışma günü parkur üzerinde antrenman yapılması yasaktır. Gerekli olabilecek son lastik kontrolleri ve ayar kalkışları ve hazırlıkları 30 metrelik start düzlüğünde yapılacaktır. (Araç mekanikeri tarafından yapılabilir.) 3.9 Start

Sürücüler koltuklarında tulumu giyilmiş, emniyet kemerleri ve kaskları takılı olarak motorlarını marşla çalıştıracaklardır. Start Dizilişi optik algılayıcı sensörlerin tetiklenmesinden sonra otomobiller sırayla yanacak 3 sarı ışığın sonunda yeşil ışığın yanmasıyla start alacaklardır. Elektronik Startın arızalanması durumunda son 15 veya 10 saniye panosu ve yeşil bayrak inmesiyle start verilmiş sayılacaktır Start geri sayımı esnasında pist herhangi bir sebepten ötürü kullanılmaya elverişli değilse veya yarışma direktörü ihtiyaç görürse, yarışçılara kırmızı ışık yakılacak ışık arıza durumlarında ise " START TEHİR " (START DELAYED) panosunu gösterecektir.

Pist kullanıma hazır oluncaya tekrar sarı ışıklarla yada arızalı durumunda geri sayım “30 saniye“ panosu gösterilerek start işlemine yeniden başlanacaktır

Hatalı start : Yarışmanın startında hatalı veya erken kalkış olursa optik algılayıcılar tarafından otomatik olarak Kırmızı ışık yanacaktır. Aynı zamanda startın 50 metre ilerisindeki fodepar gözetmenleri de kırmızı bayrak kaldıracaklardır. Kırmızı Işık yandığında veya Kırmızı renkli hatalı start bayrağı kaldırıldığında yarışmacı durmak zorundadır. Aynı eşleşme serisinde (3 kalkıştan 2 kazanılan) Toplam iki kere hatalı kalkış yapan sürücü kalkışı kaybetmiş sayılır.
• Pilotlar otomobillerini parkur boyunca itemezler.
• Herhangi bir sebeple duran otomobil ancak kendi imkanları ile tekrar çalıştırılabilir. Her iki durum da ihlali yarışmadan ihraç sebebidir.
• Yarışma esnasında otomobilini durdurmak zorunda kalan sürücü, gerekirse görevlilerden yardım alarak aracını güvenli bir yere çekecektir.

3.10 Finiş, Finiş Kapalı Parkı ve Son Teknik Kontrol
• Yarışmayı tamamlayan ve ilk üçe giren araçlar finişten sonra 15 dakikalık itiraz süresinin sonuna ve neticelerin kesinleşmesine kadar kapalı parka alınacaklardır. Bu otomobiller teknik kontrol sorumlusu veya yardımcısı ile beraber son teknik kontrole ve ağırlık denetimine tabi tutulabilirler. Diğer katılımcı otomobiller servis mahallinde bekleyeceklerdir.
• İlk üçe giren sürücüler araçlarını kapalı park sahasına bıraktıktan sonra bu sahayı hemen terk edecekler ve ekipten hiç kimse herhangi bir nedenle tekrar içeriye giremeyecektir.
• Kapalı park kurallarının ihlali ihraç ile sonuçlanır.
• Neticeler kesinleşmeden finiş kapalı parkının açılması için sürücülerden veya yarışmacılardan imza toplanması yasaktır.

4- CEZALAR
Bu yönetmelikte bahsedilmeyen diğer cezalar için kurallar kitabı geçerli olacaktır. Brifing başlama saatine kadar teknik kontrole geç gelme cezası dakikası 5 YTL. dir

4.1. Hatalı Start :
Yarışma Direktörü ilk hatalı kalkış yapanı uyaracaktır, aynı seride iki kez hatalı kalkış yapan sürücü o çıkışta rakibine geçilmiş sayılır.

4.2. Kurallara aykırı tehlikeli sürüş :
Yarışma Direktörü tarafından ihraç edilecektir. Pist sınırları içinde nerede olursa olsun yarışma direktörünün izni olmadan otomobil çevirmek, lastik yakmak kurallara aykırı tehlikeli sürüş kabul edilir.

4.3. Sportmenliğe aykırı davranışlar için :
İhraç cezası ile cezalandırılacaklardır.

4.4. Görevlilerin talimatlarına veya bayraklara uymamak :
İhraca kadar varabilecek cezalar ve para cezaları, Yarışma Direktörü tarafından uygulanacaktır. Servis elemanları dahil, bütün ekip mensuplarının sorumluluğu yarışmacılara aittir.

5- PUANTAJ VE KLASMAN

Eşleşmeler sonrası rakibini geçenler bir üst tura yükselirler. Yarıfinale kadar gelen sürücüler (son 4 yarışmacı) kalkış yaparak 1, 2, 3, ve 4‘ü belirleyeceklerdir. Üçüncü ve dördüncüyü belirleyecek kalkış herhangi bir nedenle (hava şartları, vakit durumu vs.) yapılamazsa yarı finaldeki kalkışlarda en iyi dereceyi yapmış olan yarışmacı üçüncü olur. Daha sonraki dereceler, yarışma süresince en iyi zaman derecesini yapan sürücünün 4. lük neticesinden artarak giden sırayla göre belirlenir. Finali kazanan yarışmacı birinci kaybeden ikinci olur, daha önce bir yarışmacının finali kazanan yarışmacıdan daha iyi bir derece yapmış olması birincilik ve ikincilik için bir değer taşımaz.

Eğer finale üç yarışmacı kalırsa eşleşme kurası ile bir yarışmacı bay çekerek finale çıkacaktır. Diğer iki yarışmacı kendi aralarında üç kalkış yapacaklar ve iki kez kazanan finale çıkacaktır. İkincilik ve üçüncülük bu serideki en iyi zamana göre belirlenir.

Yarışma boyunca kendi grubuna ait en iyi neticeyi yapan yarışmacı fazladan 1 puan alır, bu puan yarışma sonrası kazandığı puana ilave edilir. (Puan kazanamamış ise o yarışmayı 1 puan alarak bitirir)

İlk altıya giren yarışmacılar 2007 Yarışma Ek Düzenlemeleri Madde 8‘deki 2 no‘lu puantaj tablosuna göre Türkiye Şampiyonasında puan alacaklardır.

2007 şampiyonasındaki 7 yarışın 6 tanesi şampiyonaya puan verecektir. Sezon sonunda, yarışmacıların en yüksek puan aldığı 6 yarışın toplam puanı üzerinden şampiyona derecelendirilmesi yapılır. Şampiyon olmak için en az 5 yarışta start almak şartı aranır.

Puanlamada eşitlik yaşanması durumunda birinciliklerin sayısına, eşitlik yine bozulmazsa ikinciliklerin sayısına vs. bakılır. Yine eşitlik bozulmazsa, puanlamaya dahil edilmeyen yedinci yarışta dikkate alınır.

(Katılım; zamanında kayıt yaptırılması, kayıt parasının yatırılması ve yarış programında belirtilen yerde ve zamanda teknik kontrolden geçilmesi ile gerçekleşir.)

6 - İTİRAZLAR VE TEMYİZ

TOSFED Yarışma Genel Kuralları bölüm XI ve bölüm XII ile TOSFED 2007 Yarışma Ek Düzenlemeleri madde 10 uygulanır.

Temel harç bedeline ilaveten herhangi bir parçanın sökülmesi için gerekebilecek ilave harç bedeli yarışma komiserleri tarafından tespit edilir.

7 - ÖDÜLLER VE ÖDÜL TÖRENİ

• Para ödülleri ihtiyaridir, ancak birincilere verilecek para ödülleri yarışmaların standart kayıt ücretlerinden az olamaz.
• Para ödülleri, ödül töreninde nakden ödenecektir. Genel klasman ödülleri kupa şeklinde olacaktır.
• Yarışma ile ilgili ödüller yarışma ek yönetmeliğinde belirtilecektir.
• Ödül törenine katılmayan sürücülerin ödülleri bir başkasına verilmez, kupalar federasyona iletilir.
• Kupa törenine yarış kıyafeti ile katılım zorunludur. Aksi davranışlar için para cezası uygulanacaktır.
• Direktör raporunda belirtilmesi halinde ödül törenine katılmayan sürücüye spor komitesinin uygun göreceği ceza uygulanır.
• Sonuçlarla ilgili olarak bir itiraz sonrası temyiz hakkının kullanıldığı durumlarda sadece klasmanın ilgili kupaları verilemez, TOSFED’e iletilir.
• Yarışmacı ve sürücülerin ödül töreni esnasında beyanat vermeleri ve slogan atmaları yasaktır.